regulamin sklepu internetowego
§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się
następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Blog/Sklep
Internetowy –
blog/sklep internetowy funkcjonujący pod adresem internetowym: dobrezyski.pl
- Konsument – osoba fizyczna
dokonująca zakupu Materiału w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją
działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu
cywilnego).
- Materiał/Produkt – treść cyfrowa lub
towar, który Użytkownik może nabyć od Sprzedawcy za pośrednictwem serwisu
– m.in. książki, e-booki
- Regulamin – niniejszy
regulamin.
- Sprzedawca/Usługodawca – Pracownia Rozwoju
Biznesu Anna Orłowska-Musiał ul. Plonowa 25 D, 05-500 Nowa Wola
- Użytkownik/Klient – osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje
zakupu Materiału/Produktu.
§ 2 Zakup
Materiału/Produktu
- Zakupu
Materiału/Produktu może dokonać Użytkownik, który posiada miejsce
zamieszkania lub miejsce siedziby na terenie Rzeczypospolitej Polskiej lub
poza jej granicami. Sklep internetowy umożliwia realizację zamówień
zarówno na terenie Polski, jak i za granicą.
- Użytkownik
może dokonać zakupu Materiału/Produktu poprzez jego wybór z poziomu
odpowiedniej podstrony Bloga/Sklepu Internetowego. Podane ceny są cenami
brutto (zawierają podatek VAT).
- Po
dokonaniu wyboru, Użytkownik powinien kliknąć w przycisk „Kup teraz”, w
wyniku czego zostanie przekierowany na stronę zamówienia.
- Z
chwilą skutecznego dokonania płatności, między Użytkownikiem a Sprzedawcą
zawarta zostaje umowa o dostarczenie treści cyfrowej lub Produktu
- Czas
realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej
autoryzacji płatności.
§ 3 Korzystanie z
Produktu [w przypadku ebook]
- Produkt
[w przypadku ebook] stanowi treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca
dostarcza Użytkownikowi jedynie treść cyfrową w postaci zakupionego
Produktu. Sprzedawca nie świadczy na rzecz Użytkownika jakiejkolwiek
pomocy przy korzystaniu z Produktu, a w szczególności nie udziela
Użytkownikowi jakiejkolwiek pomocy prawnej w tym zakresie. Użytkownik może
zapewnić sobie pomoc Sprzedawcy w ramach odrębnego porozumienia i na
warunkach ustalonych indywidualnie ze Sprzedawcą.
- Cena
przesyłki fizycznych produktów (jeśli dotyczy) jest dodatkowym elementem i
nie jest wliczona w cenę Produktu. Koszt przesyłki jest odrębną
płatnością, której wysokość zależy od wybranej metody dostawy oraz miejsca
przeznaczenia.
§ 4 Odstąpienie od umowy
- Użytkownik
będący Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia
od umowy, Użytkownik musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o
odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
- Jeśli w
toku zakupu Produktu Użytkownik wyraził zgodę na wykonanie umowy i
dostarczenie mu treści Produktu przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy, Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze
Sprzedawcą.
§ 5 Reklamacje
- Sprzedawca
ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
- Użytkownik
może składać reklamacje dotyczące zakupionego Produktu lub samego procesu
zakupowego.
- Reklamacja
powinna zostać wysłana na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy [adres
e-mail do uzupełnienia].
- Reklamacja
powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika, przedmiot
reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania
niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Użytkownika do jej
uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Sprzedawca
ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia
tej reklamacji Administratorowi.
- W
przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną
przez klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek
bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
§ 6 Dane osobowe, pliki
cookies i polityka prywatności
Zasady przetwarzania danych osobowych i
wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej
pod adresem [adres strony polityki prywatności do uzupełnienia].
§ 7 Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca
wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z umową o
dostarczenie treści cyfrowej lub Produktu na drodze postępowania
mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Użytkownik
będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Użytkownik
będący Konsumentem, ma możliwość:
- zwrócenia
się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia
się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu między Użytkownikiem a Sprzedawcą,
- skorzystania
z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona
konsumentów.
- Bardziej
szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, Użytkownik może szukać na stronie
internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument
może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
§ 8 Zmiany Regulaminu
- Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w Regulaminie, które wchodzą w
życie z dniem ich publikacji na Blogu/Sklepie Internetowym. Do umów
zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu
obowiązującą w dacie zawarcia przez Użytkownika Umowy ze Sprzedawcą.
- W
przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze
ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony
regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o
zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem
jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Usługobiorca będący
Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia
od umowy.
- W
przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym
charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży), zmiany Regulaminu nie
będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących
Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności
zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone
Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.